De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX6-1-42GG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

BELLA10 13-08-2021

Handige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Een hele fijne steelstofzuiger. Voor een gezin met kleine kinderen heel handig. Je pakt hem er snel even bij. Het is een mooi design. De stofzuiger laad je makkelijk op met de adapter. Op de hoogste stand is de batterij wel snel leeg. Maar ik hoef niet de hoogste stand te gebruiken om toch voldoende zuigkracht te hebben. Ik was van tevoren een beetje sceptisch over de zuigkracht maar deze valt echt niet tegen! Mijn woonkamer heb ik snel gezogen en het lawaai valt niet niet tegen. Erg makkelijk dat er een kruimeldief in zit. Deze haal je er makkelijk uit. Op deze manier kan ik snel even de trap zuigen. Heb de kruimeldief ook gebruikt om de auto aan de binnenkant even te zuigen. Gaat prima. Voor ons een handig apparaat dat je er snel even bijpakt. Hij neemt weinig ruimte in.
Ik raad deze stofzuiger zeker aan!

• Draadloos

Minpunten

• Je kan niet onder je bed zuigen

B**********@h********** 13-08-2021
Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Ik raad deze stofzuiger zeker aan!

Yvette 12-08-2021

Bevalt goed

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

De stofzuiger is een fijne wendbare stofzuiger. Hij is makkelijk te sturen en in vergelijking met onze oude stofzuiger een stuk makkelijker en lichter om bijvoorbeeld de trap op te tillen.
De stofzuiger heeft 2 standen. Op de hoogste stand kon ik onze benedenverdieping stofzuigen, daarna was deze leeg. Op de laagste stand kon ik het hele huis stofzuigen. Wij hebben een Golden Retriever die nogal wat haar achter laat. Op beide standen zuigt de stofzuiger deze haren zonder moeite op.
Bij de stofzuiger zit ook een kruimeldief. Deze is er gemakkelijk uit te halen om even snel te gebruiken. Ook zitten er handige hulpmiddelen bij waarmee je bijvoorbeeld makkelijk bovenop een plint kunt schoonmaken.
Voor mij is het een groot pluspunt dat ik niet meer onze oude lompe stofzuiger achter mij aan moet sleuren en in de knoop zit met het snoer en de stofzuigerslang. Je pakt hem snel uit de kast en kunt hem gelijk gebruiken.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Op de hoogste stand is de accu snel leeg

JustLizz 10-08-2021

Fijne stofzuiger om tussendoor schoon te houden

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Wat als eerste opvalt is het design van deze steelstofzuiger. Hij is echt mooi! Wat ik verder handig vind aan deze stofzuiger is je hem er makkelijk tussendoor een keer bijpakt omdat het draadloos is. Met een traditionele stofzuiger doe je dat echt veel minder snel. Nu pakken we hem na de lunch etc. er toch even bij om snel de kruimels onder en rondom te tafel weg te zuigen. De ingebouwde kruimeldief gebruiken we eigenlijk niet echt vaak tot nu toe, maar het systeem is wel handig. hij zit op een mooie plek weggewerkt en als je hem eruit pakt dan schakelt hij automatisch over op de kruimeldief en vice versa. Qua zuigkracht ben ik tevreden over deze stofzuiger, ik moet wel zeggen dat ik hem wel altijd op de hoogste stand zet want op 1 standje lager zuigt hij opzich prima maar het klinkt dan alsof hij elk moment uit gaat en alsof hij niet zo veel zou doen. Dat is wellicht ook even wennen, maar ik zet hem nu toch vaak op power stand. De accu gaat dan niet heel lang mee maar is bij ons genoeg om 1 verdieping per keer dan helemaal te doen en ik ben toch niet iemand die het hele huis in 1 keer helemaal wil stofzuigen. Dat zou namelijk met dit apparaat niet gaan (ook niet op de lagere stand). Verder heeft het apparaat wel moeite met wat grotere dingen opzuigen (zoals een pinda bijvoorbeeld). Wat ik wel merk is dat hij met de normale stofzuigbeweging (Dus naar voor en achter halen) best wat knoeit en dingen terug laat vallen, als je gewoon veel rechtdoor gaat en dus meer loopt en meer vooruit zuigt ipv heen en weer gaat het wel goed. De stofzuiger is overigens heel flexibel dus scherpe bochten maken etc is geen probleem. Onder meubels komen is iets lastiger. Wat ik een nadeel vindt is dat er geen station bij zit om hem op te laden en dat werkt dus via een kabeltje wat je in het midden achterin in moet steken. Qua schoonhouden ben ik tot nu toe wel tevreden. Het reservoir is niet mega groot, maar je kan er gemakkelijk een aantal keer je woonkamer mee zuigen voor je hem helemaal leeg moet schudden. Eens in de maand/2 maanden moet je ook de filters etc schoonmaken en die moeten goed drogen voor je hem weer in elkaar zet en de beschrijving geeft aan dat je het dan 24 uur moet laten drogen. Opzich niet erg, maar je moet er wel even goed rekening mee houden. Voor mij is dit overigens geen complete vervanging gebleken van een traditionele stofzuiger, want bijvoorbeeld de bank stofzuigen vind ik niet ideaal met dit apparaat.

Pluspunten

• Compact
  • Stijlvol
  • Handig

Minpunten

• Accuduur
  • Moeite met grove dingen opzuigen
  • Geen complete vervanging voor traditioneel

Cis84 10-08-2021

Fijne, handige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Het is een fijne, handige steelstofzuiger die een makkelijke draaibare voet heeft. Het is makkelijk de trap schoon te krijgen (halve maantjes liggen op de trap) en de mag bij de deur is sneller schoon dan met de stofzuigers door de roterende mond.
De batterij kan op de laagste stand 45 minuten volhouden, op de hoogste stand 15 minuten. Dit is tevens de stand die ik het vaakst gebruikt, dus is de batterij snel leeg. Ik kan echter de hele benedenverdieping schoon krijgen, dus voor ons geen probleem.
Het knopje is snel ingedrukt, dus als je even niet oplet, druk je hem uit. Dit knopje had beter weggewerkt moeten worden. Dit is voor ons het enige nadeel.

Pluspunten

• Makkelijk roteerbaar
  • Handige roterend mondstuk (goed schoon)
  • Makkelijk te tillen

Minpunten

• Batterij op hoogste stand snel leeg (15 min)
  • Aan/uit-knop gevoelig

Michelle1302 10-08-2021

Gepromoveerde kruimeldief

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

De stofzuiger oogt erg mooi, voelt wel wat goedkoop aan. Hij ligt verder wel lekker in de hand en hij glijdt soepel over de vloer.
Qua accu is de accuduur erg kort en het opladen duurt erg lang.
De zuigkracht valt in de categorie kruimeldief, wat het eigenlijk ook is. Het is eigenlijk een kruimeldief met een ombouw waar je een beetje mee kan stofzuigen. Wat ik wel erg fijn is is dat hij makkelijk stuurt, de kruimeldief en accessoires zijn makkelijk uitneembaar. En het apparaat zelf is simpel qua bediening. Ook een pluspunt is dat hij zelf kan staan.
Het apparaat is verder makkelijk te legen en te reinigen.

Prima stofzuiger voor erbij, voor tussendoor.

Pluspunten

• Zelf staan
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• accuduur en oplaadtijd
  • Zuigkracht

Femke 06-08-2021

Goede steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Een zeer handige en gemakkelijk te gebruiken steelstofzuiger. Eigenlijk vanaf moment één, wou ik al niet meer zonder. Je pakt de stofzuiger er makkelijk bij en ligt erg fijn in de hand. De kruimeldief haal je er makkelijk uit en klik je ook weer makkelijk terug. Ik ben erg tevreden met deze steelstofzuiger van AEG.

Super handig in gebruik
De parkeerstand is heel handig en werkt goed. Grotere stukken vuil worden iets minder makkelijk meegenomen met de steelstofzuiger, dus hier gebruik ik de kruimeldief voor. Ook voor de trap gebruik ik de kruimeldief, handig dus dat hij een parkeerstand heeft. Er zit een verlengstuk bij voor de kruimeldief, die je ook nog eens kan verlengen door het knopje in te drukken, zo kom je gemakkelijk in hoekjes achter de bank of op het plafond bijvoorbeeld.
Ook is het heel handig dat je geen gezeur meer hebt met een snoer en steeds moet wisselen van stopcontact, je laad hem op via een kabel.

Zuigstanden
De stofzuiger is zeker niet zwaar, maar dat doet niet te kort aan de zuigkracht, op de hoogste stand is hij zeer krachtig en ook op de lage stand wordt vuil goed meegenomen.
Op de hoogste stand is de accuduur wel redelijk kort, ik heb hier nog niet echt een negatieve ervaring mee gehad, want ik kan de benedenverdieping in één keer helemaal stofzuigen (dat is +/- 50m2) en dat is voor mij voldoende. Wanneer ik het hele huis wil stofzuigen (+/- 80m2), dan lukt dat niet in één keer (de hoogste stand).

Ik gebruik de steelstofzuiger steeds vaker i.p.v. mijn robotstofzuiger, vooral als ik thuis ben vind ik het een stuk makkelijk en sneller dan de robotstofzuiger.

Onderhouden
Het vuil wordt opgeslagen in de kruimeldief, deze is wel redelijk snel vol, ik gooi hem dus iedere keer na een stofzuig beurt leeg, het is nog niet voorgekomen dat ik deze tussendoor moest legen. Het legen gaat heel makkelijk. Je klik alle onderdelen zo uit en weer in elkaar.

Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijk te legen
  • Kruimeldief

Minpunten

• Accuduur (op hoogste stand)

n*********@g******** 05-05-2021

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Ligt makkelijk in de hand, licht, zuigt zonder probleem (lange) hondenharen/ stof / kruimels en zelfs cornflakes.
De kruimeldief is makkelijk los te klikken en weer terug te plaatsen waardoor je tijdens het stofzuigen in 1 vloeiende beweging de trap mee doet zonder bang te moeten zijn dat je met bak en al de trap af valt,
Geen gedoe meer met kabels die je constant van stopcontact moet veranderen.
Mijn dochtertje van 7 maandjes slaapt zonder probleem door als ik naast haar sta te stofzuigen ( op de laagste stand)
En hij heeft een mooi design ( haast zonde om het in een kast te steken als je hem niet gebruikt) .
Als ik een minpuntje moet verzinnen is het het kleine reservoir dat net iets vaker leeg te maken is dan bij een standaard stofzuiger maar dat is eerlijk gezegd verwaarloosbaar , zelfs mijn man loopt nu regelmatig een keer te stofzuigen !

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Kruimeldief

Minpunten

• Reservoir

Veerle 01-05-2021

Super

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Ik stond twijfelachtig tegenover deze stofzuiger, hij was heel licht maar als ik hem gebruikte ontdekte ik dat hij echt wel een super zuigkracht had . Dat was voor mij ook wel heel belangrijk . Hij is ook heel gemakkelijk in gebruik en met de wisselstukken kan je in de kleinste hoekjes. Het onderhoud gaat ook snel , een klein minpuntje is de batterij maar maar dat staat ook vermeld en je kan zeker 45 min stofzuigen wat voor mij wel voldoende is.

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Heel gemakkelijk in gebruik
  • Onderhoud

Dries 25-04-2021

Zeer handig

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Zeer tevreden van deze steelstofzuiger. Er wordt nu rapper eens de stofzuiger genomen dan vroeger met de stofzuiger met draad. De accuduur belooft ook wat hij zegt. Ook het reinigen van de filter verloopt zeer vlot. Echt een top product.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Neemt niet veel plaats in

Minpunten

• geen

dewatripon 21-04-2021

leuke gadget, aanvulling voor de vaste stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

dit is een leuke uitbreiding op de vroegere kruimeldief, die je dan ook nog voor de grond kan gebruiken, hij zuigt goed door de roterende borstel, is vrij stil en leuk en gebruiksvriendelijk in gebruik. ook de accessoires die mee in de behuizing zitten zijn makkelijk te gebruiken, vooral de telescopische zuigmond, het enige spijtige is het aparte borsteltje voor de kruimeldief zelf, die je nergens kwijtraakt in de behuizing, dus die raak je makkelijk kwijt

Pluspunten

• stil
  • wendbaar
  • alles bij de hand
  • zuigt goed

Minpunten

• beperkt bereik door de batterij
  • losse borsteltje

Siham 15-04-2021

Steelstofzuiger AEG

Geschreven voor: AEG QX6-1-42GG

Zeer goeie kwaliteit! Heel luxe design hij is helemaal zwart met gouden accenten . 1 nadeel is wanneer je stofzuigt gaat hij uit als hij leeg is, hij is heel flexibel en gaat heel makkelijk mee tijdens het stofzuigen. Voordeel is dat hij werkt zonder stekker, dus je kan je overal in huis verplaatsen zonder elke keer de stekker te moeten verwisselen zoals een standaard stofzuiger. Je hebt een apart stuk bij de kruimeldief die je kan gebruiken voor b.v. de trap. Kortom zeker een aanrader!

Pluspunten

• Flexibel
  • Zonder stekker

Minpunten

• Uit tijdens het stofzuigen